tiistai 22. tammikuuta 2013

Irtoripsitupsut - arjen pelastajat

Minulla on jo pitkään ollut ongelma: meikki-inspiraatio on aivan hukassa. Meikkaan joka päivä samoilla tutuilla sävyillä ja kun olisi tilaisuus panostaa, teen korkeintaan perinteisen tumman smoky-meikin ilman minkäänlaista variaatiota. En edes muista, koska olisin viimeksi nähnyt meikkikuvan josta olisin ajatellut "wouu, tuota pitää itsekin kokeilla" :( Ennen inspiroiduin voimakkaasti varsinkin eri brändien kausikokoelmien lookeista ja muiden bloggaajien aikaansaannoksista.

Eräänä päivänä, ja vieläpä työpäivänä, päätin kuitenkin tehdä asialle jotain. Töissäni neutraali meikki on toivottava, ja monet työkavereistani ovatkin ehostaneet itsensä hyvin naturellisti tai ovat jopa ilman meikkiä. Tämän takia en voinut lähteä leikittelemään väreillä, mutta sen sijaan päätin säväyttää tylsähköä luomivärikomboa irtoripsillä.




Pelastajakseni saapuivat jo kerran kehumani Grimasin irtoripsitupsut, joita minulla on sekä pitkinä että lyhyinä. Halusin meikistä ulkonurkkapainotteisen, joten lisäsin kolme pitkää tupsua aivan ulkonurkkaan ja keskelle lyhyitä tupsuja samaten kolme kappaletta. Kuvassa nuolet osoittavat aika tarkkaan paikkoja, joihin tupsut törkkäsin (ja vielä kosteasta ripsiliimastakin sen huomaa ;)).




Kuten näkyy, pitkät tupsut ovat ehkä hieman liiankin pitkiä työmeikkiin, mutta pidin pääni enkä lähtenyt repimään ripsiä pois. Lyhyitä tupsuja sen sijaan tuskin erottaa omista ripsistäni, ne tuovat vain lähinnä lisätuuheutta.

Meikistä tuli mielestäni kaunis ja hillityistä sävyistä (muistaakseni Wet 'n Wildin Silent Treatment -triosta on nyt kyse) huolimatta siinä oli "something special". Tykkäsin! :) Eikä ketään töissäkään huomauttanut, että onpas sulla siinä ripset...





Pitkät irtoripsitupsut eivät näytä sen luonnollisemmilta kuin varsinaiset ripsienpidennyksetkään, mutta ovat oiva keino boostata arkimeikki uudelle tasolle. Suosittelen kokeilemaan ensiksi Grimasin lyhyempiä tupsuja, sillä nuo pitkät tuntuvat olevan aika monelle silmän mallille jopa liian pitkät. Tässä välissä täytyy korostaa, että mulla on itsellä aika pitkät ripset joten nuo pidemmätkään tupsut eivät näytä ihan älyttömiltä. Myös silmäni muoto on ihanteellinen irtoripsille. Tykkään kuitenkin yhdistellä sekä pitkiä että lyhyitä tupsuja, näin vaikutelma on tasapainoinen koko ripsirivistön pituudelta.

Ystäväni L:n häissä mulla oli runsaasti enemmän molempia pituuksia, ja silti ripset asettuivat todella kivasti toistensa lomaan olematta yhtä takku- ja liimakasaa. Nämä tupsut ovat myös niin kevyet, että tuntuu kuin lisäripsiä ei olisikaan.




Grimasin irtotupsuja voi ostaa Tampereelta Punanaamiosta tai Grimasin omasta liikkeestä, Make It -meikkikaupasta. Hintaa rasiallisella ripsiä (n. 60 tupsua) on Make Itissä hieman alle 5 euroa.

Mitäs tykkäätte? Olisiko ripsitupsuista arkikäyttöön teilläkin? :)

---

I just love Grimas fake eyelashes and especially these individual lashes. They boost even the most original looking make up into something more :)

4 kommenttia:

  1. Älä huoli vaikka sun oma inspis olis ollu vähän hukassa, oot inspiroinu ainaki minua sekä meikkaamisessa että kauneudenhoidossa muutenkin. Ajatteles, mulla on nykyään sinun myötävaikutuksesta erikseen yö- ja päivävoide, silmänympärysvoide ja jopa joku tehoseerumihässäkkä! Lahjapaletti on ahkerassa käytössä, ja lisäksi näin niin monena yönä unta taannoin esittelemästäsi "I'm Getting Sunburned" -paletista että oli pakko käydä ostamassa. En ole saanu vielä sellasia ihmeitä aikaan ko sie, mutta olen silti hurjan tykästyny! Hurraa sulle ja sun blogille siis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Merita kauniista sanoista <3 Ihanaa, että säkin olet innostunut ihonhoidosta ja meikkaamisesta :) Eihän jossain ihonhoidossa tunnu välillä olevan mitään järkeä ja oon aina välillä valmis vaihtamaan koko kahdeksan tuotteen rutiinini siihen yhteen perusrasvaan... Sitten kuitenkin muistan, että ihonhoidon tulokset näkyy vasta pidemmällä aikavälillä, kyllä sitä sitten varmasti nelikymppisenä on kiitollinen siitä että on ihostaan pitänyt huolta.

      Hassua, mutta mä en juurikaan ikinä näe unta meikeistä. Yleensä mun meikkiin liittyvät unet liittyy nimenomaan tähän blogiin, varmaan siksi kun tähän tulee kuitenkin päivittäin kulutettua hyvinkin tunti tai muutama.

      Kiva juttu, että lahja oli mieluinen! :) Olin vähän epävarma, että onko sulla se jo mutta onneks tuli tarpeeseen.

      Poista
  2. Mä en tykkää irtoripsitupsuista. Ne ei pysy mulla nätin näköisenä koko työpäivää, tuntuu että varsinkin ulkonurkassa olevat jotenkin vääntyvät osoittamaan muualle kuin ylös. Mä tykkään käyttää joko ihan kokonaista irtoripsinauhaa tai sitten aksentti-pätkää ulkonurkassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän näissä tosiaan on vaarana, etteivät ole ihan yhtä paikallaanpysyvää sorttia kuin kokonaiset ripsinauhat. Mäkin olen huonommista tekoripsistä leikannut palasia, joita voi sitten laittaa ulkonurkkaan pelkästään ja ne on kyllä tukevampia kuin nämä irtotupsut, tosin tupsujenkaan kanssa mulla ei pysyvyydessä ole mitään ongelmaa. Saan ne aseteltua tosi hyvin mun omien ripsien lomaan ja kun omat ripset on suht vahvat niin ne varmaan osaltaan myös tukee näitä irtonaisia :)

      Poista

Kiitos kommentista! ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...