torstai 6. joulukuuta 2012

Hätätilanne: kuivat huulet

Otsikon mukaisesti mennään: huuleni ovat aivan järkyttävässä kunnossa.

Kesäisin minun ei juuri huulikiiltoa kummemmilla tuotteilla tarvitse pusuhuulieni pinnasta huolehtia, mutta talvisin... Auta armias.

Varsinkin tämä talvi tuntuu olevan erityisen paha. Huulet alkoivat oireilla jo ilmojen lähennellessä nollan lämpötilaa ja kuten voitte arvata, nykyiset pakkaset tekevät tuhojaan vielä pahemmin. Lisäksi pureskelen kuivia huuliani jatkuvasti, joka ei todellakaan auta tilannetta.

Sain blogitapahtumasta testiin Frantsilan Luontoäidin Hoitavan Huulivoiteen. Valitettavasti tämä kasvivahaa sisältävä, vaseliiniton voide ei ole riittänyt huulilleni alkuunkaan: voide kyllä imeytyy hyvin, mutta kosteutustehot eivät yksinkertaisesti riitä. Huuleni halkeilevat ja hilseilevät lähestulkoon entiseen malliin tämän kanssa.

Ihana paketti! :D

Luontoäidin Hoitava Huulivoide toimii kuitenkin varmasti hyvin sellaisilla, joita huulten kuivuus ei kovin vaivaa tai kesäisin ekstrahoitona. Selkeimmin kostetuttavan vaikutuksen huomaan, kun levitän voidetta yöksi huulille runsaan kerroksen. Yön jälkeen huulet ovat havaittavasti pehmeämmät, mutta päivän aikana lisättynä vaikutus ei ole samanlainen tai yhtä tehokas :(

INCI tässä tuotteessa on erittäin hyvä ja herätti minussa innostusta, joten pettymys oli kova kun tuote ei toiminutkaan halutulla tavalla.

Simmondsia chinensis (jojobaöljy)*, Cera flava (mehiläisvaha), Butyrospermum parkii (kariteöljy, voipuun rasva - shea butter)*, Oenothera biennis (helokkiöljy)*, Cannabis sativa (hamppuöljy), Calendula officinalis (kehäkukan kukka, öljyuutos)*, Trifolium pratense (puna-apilan kukka, öljyuutos)*, Prunella vulgaris (niittyhumala, öljyuutos)*, Melissa officinalis (sitruunamelissan lehti, öljyuutos)*, Rosa ssp. (Suomalaisen juhannus- ja pimpinellaruusun kukka, öljyuutos)*, Pimpinella anisum (anis, eteerinen öljy), Rosa canina (villiruusu, kukkaterapeuttinen uutos)*, Vaccinium myrtillus (mustikka. kukkaterapeuttinen uutos)*, Achillea millefolium (siankärsämö, kukkaterapeuttinen uutos)*. Luomua*

Hintaa tällä tuotteella on esimerkiksi Ruohonjuuressa 14,70 euroa. Plussaa annan miellyttävästä levittyvyydestä, hygieenisestä tuubipakkauksesta (joka on muuten ihanan romanttinen!), suomalaisuudesta sekä  huippu-INCIstä. Myös tuoksu on miellyttävän kevyt. Harmi, ettei tuotteen teho riitä kärsiville huulilleni.

Olisiko teillä vinkkejä supertehokkaasta huulirasvasta, joka oikeasti kosteuttaa? Mielellään vaseliinittomasta, sillä en pidä kyseisen aineen huulten päälle muodostamasta kalvosta.

PS. Hyvää itsenäisyyspäivän iltaa! Itse vietin tämän päivän pitkällä lenkilä metsässä, hyvää ruokaa tehden sekä univelkoja pois nukkuen.

36 kommenttia:

  1. Mulle ei kyllä mikään ole tehonnut niinkun tuubi Carmex. Vannon sen nimeen ja tuun vrm mummona sitä vielä sivelemään huulilleni :')

    Mun huulet (varsinkin paksu alahuuli!) rohtuu heti alkutalvesta ja tekee mieli repiä niitä.. Sitte ne vuotaa verta ja menee pahemmaksi. Mutta vähän hunajaa + sokeria ja kuorintaa, ja sen jälkeen Carmexia <3 avot!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen muistaakseni joskus kaverin Carmex-tuubia kokeillut, ja en ainakaan muistamani mukaan pitänyt siitä. Täytyy kuitenkin kokeilla uudemman kerran, nyt olen niin epätoivoinen että lähes mikä tahansa kelpaa :D

      Poista
  2. Minäkin niin haaveilin ja toivoin, että se täydellinen huulirasva olisi jotain ihanan luonnollista. Ja paskat, mikään ei toimi yhtä hyvin kuin Carmex. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin ajattelen, että pakkohan nyt mehiläisvahan ja sheavoin on toimittava paremmin kuin vaseliinin, mutta ilmeisesti näiden kommenttien perusteella on toisin. En vaan tosiaan pidä vaseliinin (ja eikös Carmex sitä sisällä?) jättämästä kalvosta: huulet kyllä _tuntuvat_ kosteutetuilta, mutta illalla sitten huomaa ettei niin olekaan.

      Täytyy ehkä kuitenkin ostaa yksi Carmex testiin, just to be sure :)

      Poista
    2. Vaseliiniahan siinä on. Kannattaa kokeilla, ei siinä montaa euroa mene hukkaan mikäli ei toimi. :) Mulla parhaimmillaan, kun laittaa reilun kerroksen yöksi.

      Poista
    3. Taidan käydä siis ostamassa sen, jos vaikka olisi avuksi :) Kiitos vinkistä!

      Poista
  3. Clarins Moisture Replenishing Lip Balm -hoitotuote on ihan huippu! Hinta on ehkä huulivoiteelle hiukka liikaa, n.18e.
    Mun luottotuote, mikään muu ei pelasta esim. flunssan jälkeisiä repaleisia huulia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on pari alennuskuponkia yhteen tavarataloon, joten saattaa olla että tuokin lähtee seuraavalla ostosreissulla mukaan :) Kiitos vinkistä!

      Poista
  4. Mä vedän Bepanthenia öisin kerroksen. Aamulla on huulet kunnossa :F

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen aiemmin käyttänyt Bepanthenia atooppiseen ihottumaani, mutta ihoni tottui siihen aika nopeasti ja rasva ei enää vaikuttanut yhtä hyvin. Nykyään mulla on ihan vaan perusrasvoja varastossa, Bepanthenille en toistaiseksi ole kokenut olevan tarvetta :/

      Poista
  5. Kyllä se tuo Carmex on hyvä,itselläni tosin passaa vaan silloin tällöin käyttöön.Jos laittelee päivittäin niin alkaa pistellä huulilla.
    Bepanthen kans toimiva ja sitä on ainakin aina kotosalla saatavilla.

    Aika tyyristä oli tuo kokeilemasi voide.En varmaan raaskis ikunaan laittaa huulirasvaan yli kymppiä..hyvä jos vitosen =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain tuotteen testiin ilmaiseksi, joten mun ei tarvinnut maksaa tuota summaa :) Joka ei kyllä sinällään ole paha, jos joku voide oikeasti pelastaa nämä huulet niin voin maksaa siitä parikin kymppiä. Huulivoide kun kuluu mulla suhteellisen hitaasti kuitenkin.

      Poista
  6. Urtekramilla on edullinen huulirasva, luonnonkosmetiikkaa siis sekin. Paras kokeilemani, tosin mulla ei ole tainnut aivan noin kuivia huulia olla. Mutta jos uskallat kokeilla vielä toista luonnonkosmetiikan huulirasvaa, niin tuo ei paljon köyhdytä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täytyy katsoa, jos jostain löytyisi tuota :) Tällä hetkellä olen kallistumassa tuohon Clarinsiin tai Carmexiin, mutta ehdottomasti pidän silmät auki Urtekramin varalta. Kiitos tästä vinkistä :)

      Poista
    2. Ostin omani Ekolosta, eli esim. Ruohonjuuressa voisi olla?

      Poista
  7. Minä pidän myös Clarinsin Moisture Replenishing Lip Balmista kovasti. Kallis se tosin on. Itse käytän sitä talvisin öisin, niin päiväkäytössä riittää kevyempikin huulirasva. Suosittelen toki kokeilemaan muitakin luonnonkosmetiikan huulirasvoja. Olisi hyvä jos siinä olisi mehiläisvahaa, niin ei joudu huulirasvakierteeseen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi mulla on alekuponkeja, joilla tuon Clarinsin voisi saada hitusen halvemmalla. Olen valmis maksamaan hyvästä huulivoiteesta, jos sillä vain saa tämän ongelman ratkaistuksi!

      Poista
  8. Mä levittelen öisin aina Bepanthenia tuhdin kerroksen huulille, aamulla on huulet ihanan pehmeät eikä huulirasvaa tartte paljon lisäillä ellei halua. Carmex on toinen luottokaveri, siitä tosin tykkään enemmän päiväkäytössä. Jenkeistä ostin superhyvää Neosporinin yön yli pidetävää Overnight Lip Reneval -megahoitovoidetta, toimii tosi hyvin nyt kun huulet kaipaa hirveästi kosteutta. Tota saa tilattua ebaysta, jos sattuu kiinnostamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tuosta Neosporin-vinkistä! Ebay on tuttu ostospaikka, joten sieltähän voisi tuon klikkailla omaksi kun seuraavan kerran tilauksia sinne teen :)

      Poista
  9. Itse olen todennut parhaimmaksi Yaoh huulirasvat. Ei mitään keinotekoista eikä eläimillä testattua. Sopii myös vegaaneille siis (: Noita löytyy ainakin Punnitse ja Säästästä sekä muista vegepaikoista. Ja kyllä on ihan jäätävän hyvän tuoksuisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon tästä tuotevinkkauksesta, en ole tuollaisista kuullutkaan :) Taidankin vierailla PS-kaupassa, ei näyttänyt parissa nettikaupassakaan yhdellä tuubilla olevan paljoa hintaa.

      Ja hyvä tuoksu on aina plussaa ^__^

      Poista
    2. Mä ostin kanssa ihan heräteostoksena Yaohin huulirasvan, ja ainakin tähän mennessä on toiminu kyllä tosi hyvin :) mulla on kanssa paha kuivuminen ongelmana; jos ei saa huulirasvaa ajoissa niin huulet repeää verille. Tää Strawberries and Cream kuulosti tosi hyvältä tuoksulta mutta mä en kyllä ole varma tykkäänkö tästä, jotenkin kummallinen :D

      Poista
  10. Sama hätätila täälläkin, edelliset talvet on pelastanut Bepanthen mutta nyt ei jostain syystä sekään tunnu auttavan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on nyt alkanut loputon huulirasvatestailu ja asiaa ei auta yhtään se, että solukämpän lämpötila on lähellä 15 astetta... Kylmää sekä ulkona että sisällä ja huulet sen kun kärsivät :/

      Poista
  11. Mulla meni pakkasten myötä alahuuli rikki. Huulet ei tavallaan edes ehtineet kuivua kun alahuuli oli jo verillä. Mun tehotuote on sellainen jota ei kaupasta saa, joten sitä on turha vinkata, mutta tykkään laittaa huuliin myös ihan vaan karitevoita ja kaakaorasvaa ja niillä mun huuleni on pysyneet nyt pehmoisina ja auttoivat onneksi siihen rikkinäiseen alahuuleenkin nopsasti.

    Karitevoita mulla on Frantsilalta (ei ole tosin kovin halpa) ja nyt tilasin Dermosililta niiden joulukokoelmasta vaniljan tuoksuista karitevoita (talvisalva shea). Kaakaorasva on iHerbistä, halpa kuin mikä!
    http://www.iherb.com/Cococare-100-Cocoa-Butter-The-Yellow-Stick-1-oz-28-g/5833

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kookosrasvaa, mutta se ei tunnu ihan riittävän. Imeytyy kyllä hyvin ja laitankin vain yöksi (ei ihan käsilaukkuun mahdu tuollainen 200g purkki :D).

      Tuo vaniljan tuoksuinen karitevoi kuulostaa aivan ihanalta! :) Ja superkiitos iHerb-vinkistä, siellä on vaikka mitä.

      Poista
    2. Mullakin on iso purkki luomukookosöljyä, mutta käytän sitä lähinnä vartalolle ja hiuksiin, minusta se on jotenkin ohkaista ja kevyttä huulivoiteeksi.

      Tuosta iHerbin kaakaorasvasta olen tykännyt tosi paljon. Näppärän kokoinen tuubi, joskin aika karvalakkimallia. Minulla on niitä tällä hetkellä käytössä 3. Yksi on vuoteen vieressä, yksi vessassa ja yksi tässä tietokoneella. Todella monikäyttöinen, käytän käsiin, hiuksiin ja huuliin ja toisinaan koko kasvoillekin.

      Se Dermosilin voide on näköjään jo loppuunmyyty, olisin tilannut toisen purkin mutta ei ollut enään. :-(

      Poista
    3. Voi että, tuo Dermosilin voide kuulosti niin ihanalta ja nyt missasin sen sitten... :( Täytyy toivoa, että sitä tulisi vielä uustuotantona.

      Seuraavaan iHerb-tilaukseen lähtee kyllä tuo kaakaorasva messiin! Harmillista vain, kun ALV-rajat nousevat vuodenvaihteessa enkä usko, että enää ehtii tilata niin että tilaus olisi tämän vuoden puolella Suomessa. No, täytyy sitten vain pitää ostokset alle 25 euron postikuluineen.

      Poista
  12. Minä kärsin joka talvi samasta rohtumisongelmasta ja myös syön huuliani jatkuvasti kun ne kuivuvat. Apteekista saatava Aco:n sinisessä puikossa oleva huulirasva on ainakin itselläni toiminut yllättävänkin tehokkaana kosteuttajana. Eikä sillä ole hintaakaan paljon mitään. Myös Bevita R -huulirasvaa olen joskus käyttänyt ja sekin oli muistaakseni tehokasta.

    Nyt minulla on käytössä joku Blistexin rasva, joka tuntuu vaan pahentavan ongelmaa :/ Edellinen käytössä ollut halppis-Pirkka -rasvakin tuntui tehokkaammalta. Pitäis varmaan mennä käymään apteekissa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on muuten ollut tuota Acon rasvaa! Muistin, kun mainitsit sinisen tuubin. Valitettavasti se ei toiminut mulla silloin, se imeytyi hetkessä ja sai koko ajan olla lisäilemässä :/

      Blistexiä käytin viimeksi yläasteella ja silloinkin nuhassa nenänpieliin niin hengitys muuttui helpommaksi :D Blistex oli ainakin siihen aikaan niin täynnä eukalyptusta ja muita hajusteita.

      Kiitos Bevita R -vinkistä! Siihen en olekaan tutustunut laisinkaan.

      Poista
  13. Perinteinen Vitalis (saa isoina ja pieninä) on mulla yks, sitä käytä, sekä perinteinen Vaseliini, sekä nää pienet Vaseliinit; vihreä, sininen ja punainen. Vihree on paras, siit ei tuu mitää sävyy ku punasest ain tulee tosi punertavat. Ja ne auttaa tosi hyvin, ku ite kärsin kuivasta ihosta ja huulista ympäri vuoden nii on tullu testattua kaikki jostai pirkasta apteekin Acoihin saakka. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on tosiaan vähän viha-rakkaus-suhde tuohon vaseliiniin: toisaalta tykkään sen antamasta suojakalvosta, mutta iltaisin huomaan aina ettei rasva ole kosteuttanut huulia yhtään, ainoastaan saanut ne tuntumaan kosteilta. Hetken helpotuksen se siis voi mulle tuoda, mutta jatkuvassa käytössä en koe sitä huulilleni hyväksi :/

      Poista
  14. Itsellä on ollut pakkasten alusta huulet kanssa ihan hirveässä kunnossa! En tiedä, että johtuisko se liiasta huulirasvan käytöstä silloin kun siihen ei ole ollut kummoista tarvetta, että nyt mikään ei tunnu auttavan... Olen nyt kokeillut vuorotellen kaikkea vaseliinia, bebanthenia, body shopin ja oriflamen huulirasvaa ja välillä olen koittanut kuoriakin... Mikään ei vaan tunnu auttavan ja olen ihan masiksessa näitten huulien kanssa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! Täysin sama tilanne siis kuin minulla :( Luulen, että tämä on pakkasten ja sisätilailmastoinnin yhteisvaikutusta. Nyt myös kasvojeni iho on alkanut kuivua entisestään, voi apua...

      Toivottavasti löydät apua vaikkapa näistä hyvistä tuotevinkeistä kommenteissa!

      Poista
  15. Olen todennut ylivoimaisen hyväksi Avenen Cold Cream Lip balm
    -huulirasvan. Parantaa rohtuneet huulet, ja itse käytän myös huulimeikin alla pohjimmaisena. Apteekista vähän alle 10 euroa.
    Tähän olen luottanut vuosikaudet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätä olen kuullut jonkun muunkin suosittelevan, otan siis ehdottomasti harkintaan myös Avenen :)

      Poista

Kiitos kommentista! ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...